کارخانه قالیشویی شادسر

تجربه بی نظیر در پاکیزگی

آیا قالیشویی فرش نجس را پاک می کند؟

قالیشویی شرعی یکی از دغدغه های اصلی خانواده‌های ایرانی به خصوص آن‌هایی که بچه کوچک دارند، است. از جمله مواردی که منجر به نجس شدن فرش می‌گردد، ادرار و خون است.

در صورتی که قالی یا موکت به وسیله نجاست جرم‌دار کثیف نشده باشد، با ریختن آب کر روی فرش، می‌توان فرش را تطهیر کرد. برای این کار کل قسمت نجس باید در آب فرو برود. سپس باید آب از فرش خارج شود.

احکام مربوط به قالی‌شویی شرعی در مورد فرش‌های نجس، همگی برگرفته از دستورات آیات عظام مراجع تقلید است.
 در این بار پیشنهاد می کنیم مقاله شستن فرش نجس در قالیشویی را بخوانید.

مهم‌ترین تفاوتی که شستن فرش نجس در قالی‌شویی و خانه دارد، قسمت شستشو و خشک کردن فرش است. حتی اگر شما در یک خانه با حیاطی بزرگ هم زندگی کنید، باز هم حمل و نقل فرش به حیاط، شستن آن و خشک کردنش، هر کدام مرحله‌ای سخت و زمان‌بر است.

ویژگی دیگری که افراد را ترغیب می‌کند تا شستن فرش نجس در قالی‌شویی را انتخاب کنند، وجود دستگاه‌های مجهز و به‌روز و امکان شستشوی فرش با فشار آب زیاد است. استفاده از تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید و مواد شوینده مناسب، به راحتی فرش را تمیز می‌کند و لکه های فرش را از بین می‌برد.

در قالیشویی شادسر، قالی‌شویی شرعی انجام می‌شود.

Home - فرش آسا



جدا از اینکه قالی‌شویی شرعی ارتباط مستقیمی با اعتقادات ایرانیان و مسلمانان دارد، به این علت که با آب بیشتری شسته می‌شود، باعث تمیزتر شدن فرش هم می‌شود.

قالیشویی‌ شادسر به شکلی فرش را می‌شوید که هر نوع نجاستی چه سطحی و ظاهری یا باطنی در فرش از بین می‌رود.


برای ثبت سفارش آنلاین خدمات قالیشویی در تهران کلیک کنید.

پیشگیری از چروک و شکستگی فرش بعد از شستشو

چروک شدن و شکستگی فرش یکی از آسیب­هایی است که نتیجه ی شستشوی نامناسب فرش و قالی، مخصوصا در مرحله آبگیری و خشک کردن فرش، است.

دلایل شکستگی و چروک فرش

شستشوی فرش : فالباً فرش ها بعد از شستشو حالت طبیعی خود را، از دست می­دهند. این اتفاق برای فرش­ های پانصد تا هفتصد شانه بیشتر رایج است. و به دلیل از بین رفتن آحار در فرش روی می­دهد.
آبگیری و خشک کردن نامناسب بعد از شستشو : اگر آبگیری فرش به طور کامل انجام ن­شود و یا برای خشک کردن فرش، آن را بر روی داربست و یا سازه های مشابه بیاویزند منجر به چروک شدن یا شکستگی فرش می­شود.
گرمای هوا نیز در شکستگی فرش بی تاثیر نیست : با تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش، چسب موجود در قسمت پشتی فرش کاملا خشک می شود و فرش بعد از خشک شدن به همین حالت باقی می­ماند؛ در نتیجه با جا به جایی فرش هر لحظه احتمال شکسته شدن فرش خواهد رفت.


چه چیزی باعث خم یا چروک شدن فرش می شود


راهکارهایی برای پیشگیری از چروک شدن و شکستگی فرش


  1. از مواد شوینده ای متناسب با جنس و بافت فرش استفاده کنید تا میزان کمتری آسیب به بافت فرش وارد آید
  2. خشک کردن و آبگیری کامل فرش در مکانی مناسب
عملیات شستشو در قالیشویی های مجاز معمولا با دستگاه های پیشرفته و زیر نظر کارشناسان متخصص و با تجربه صورت میگیرد. آنها با بررسی دقیق جنس، بافت و رنگ فرش مواد شوینده متناسب و روشی را به کار می گیرند که کمترین آسیب به فرش وارد شود. همچنیین برای خشک کردن فرش از دستگاه های آبگیری مدرن و گرمخانه های گازی استفاده می کنند. لذا به میزان قابل توجهی از چروک و شکستگی فرش پیشگیری می شود.

کارخانه قالیشویی شادسر

کارخانه قالیشویی شادسر در تهران مجهز به ماشین آلات شستشو و آبگیری تمام اتوماتیک مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا می باشد. ما در قالیشویی شادسر در تلاشیم تا با همکاری  استادان و نیروی کار متعهد و مجرب، بالاترین کیفیت خدمات را برای مشتریان محترم فراهم آوریم. برای دریافت مشاوره و  یا ثبت سفارش خدمات مورد نظر خود می توانید با کارشناسان مجموعه قالیشویی شادسر، در تماس باشید.

راهکار رهایی از شر 5 لکه رایج !!!

گاهی از بین بردن لکه ها کار آسانی نیست !

قدم اول در برخورد با لکه، تشخیص نوع آن و انتخاب راهکار متناسب است. ضمن اینکه همواره باید نوع بافت فرش و رنگ آن را نیز در نظر بگیرید. اگر به راهکارتان اطمینان ندارید، به دنبال یک متخصص باشید چرا که هزینه کمک یک متخصص، بسیار کمتر از جایگزین کردن فرشی است که بخاطر استفاده از پاک کننده اشتباهی روی آن دچار آسیب شده است!
در ادامه برخی از انواع لکه های رایجی که امکان دارد روی فرشتان ایجاد شود و راهکار مقابله با آنهارا می خوانیم.


قالیشویی | قالی شویی | قالیشویی در تهران | 22041891

خون :

سریعاً با آب خنک بشویید. در آب با دمای اتاق با شوینده را غرقابی کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه خیس شود. بهتر است از  مواد قلیلیی به عنوان پاک کننده استفاده کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود.

روغن خوراکی :

با آب ولرم درمان کنید. حوله را به مخلوط آب گرم و پاک کننده آغشته کنید و روی محل مورد نظر بگذارید. به هیچ وجه حوله را روی لکه نمالید بلکه تلاش کنید تا لکه ها را به آرامی از محل موردنظر تخلیه کنید. سپس به طور کامل بشویید.

قهوه و چای :

حوله ای را به مخلوط آب ولرم و پاک کننده یا سرکه ضعیف شده در آب، آغشته نمایید و به آرامی در محل موردنظر بکشید. در گرم‌ترین آب ممکن پیشنهادی برای بافت فرش بشویید و در صورت لزوم دوباره بشویید.

سس گوجه فرنگی :

ابتدا سس را با یک قاشق بردارید. سپس با استفاده از ترکیب آب سرد و مایع شوینده محل موردنظر را شستشو دهید.

آب میوه :

بلافاصله با آب گرم درمان کنید. نمک را روی محل قرار دهید و در صورت امکان بگذارید بماند. سپس نمک را بردارید، گلیسیرین هم گزینه خوبی است در محل لکه بریزید و اجازه دهید بماند سپس گلیسیرین را برداشته و محل مورد نظر را بشویید.


نکات کلی

  • همیشه در برخورد با لکه سریعاً اقدام کنید زیرا تا لکه خیس است و خشک نشده راحت تر حذف می شود.
  • نوع لکه و بافت فرشتان را در نظر داشته باشید.
  • بطور مداوم فرش هارا جارو برقی بکشید تا گردوخاک در آنها نباشد.
  • بعد از عملیات لکه برداری حتما فرش را خشک کنید که بو نگیرد.


پیشنهاد مطالعه :


لکه برداری از روی فرش
آشنایی با روش های از بین بردن انواع لکه ها از روی فرش